zaterdag 30 april 2011

Embryolisse Lait-Crème Concentré Review

Eindelijk een artikel over mijn Embryolisse crème! Als eerste: ik vond het enorm moeilijk om hier een review over te schrijven! Mijn huid reageerde er steeds weer wat anders op. Heel irritant...

Embryolisse staat bekend om hun milde producten. En ik was op zoek naar een product dat mijn huid zou voeden, dat mijn voorhoofd niet zou laten glimmen als een idioot en dat m'n wangen er niet vreselijk droog uit zou laten zien. Dit product klonk perfect voor mij! Toen ik hoorde dat Mascha er zo enthousiast over was, en de crème ook verkocht in haar webshop, heb ik een tube besteld.

Wat verwacht ik?
Ik heb veel dingen op internet over Embryolisse gelezen: men belooft dat je er een babyzacht huidje van krijgt, dat alle droge plekjes verdwijnen en het gevoed en glad aanvoelt. Maakt deze crème ook mijn verwachtingen waar? Ja! Lees snel verder.

Embyolisse Lait-Crème Concentré
Embyolisse Lait-Crème Concentré
Laat ik beginnen met de substantie. Het is een witte, redelijk vloeibare crème. Het is precies goed, niet te vloeibaar en ook niet te stevig. Je hebt niet veel product nodig, ongeveer een drupje ter grootte van een erwt nodig voor je hele gezicht. Er zit 75 ml in de tube, dus daar kan je lang mee doen. Het is een rijke, vette crème. Dat kan je goed merken als je het uitsmeert. Ik gebruik niet op mijn hele gezicht even veel, ik verdeel het een beetje. Op mijn voorhoofd doe ik wat minder, omdat ik daar niet heel veel nodig heb, maar het gedeelte onder mijn wallen is meestal wat droger en breng ik daarom daar wat meer aan. Toen ik het spul voor het eerst rook dacht ik gelijk: 'ja, dat is echt zo'n typische laboratorium geur'. Haha. Maar nu ben ik er aan gewend en vind ik het echt een lekkere geur. Een beetje zomers!

Embyolisse Lait-Crème Concentré - tube
Embyolisse Lait-Crème Concentré - tube (open)
Soms als ik een dag geen makeup op heb gehad, of zelfs als ik uit bed kom is mijn huid zo droog dat er wat schilfertjes op zitten. Ik breng de crème aan, en gelijk voelt m'n huid heerlijk aan. Als het net op is gebracht, is m'n huid wel heel vet, maar dat trekt nog in voor een groot deel. Dat vind ik het enige nadeel van Embryolisse, dat het zo vettig is. Maar nou komt het rare: soms is het niet vettig en is het precies goed! Ik krijg het idee dat ik er soms wel pukkeltjes van krijg. Maar dat neem ik dan maar voor lief, want voor de rest werkt het geweldig. Nog een reden waarom ik niet heel veel op m'n voorhoofd aanbreng is dat het heel snel gaat glimmen! Maar dat is ook wel te verwachten, omdat de crème zo vet is. Als ik mijn huid wat meer wil verwennen, en ik weet dat ik geen foundation op doe, breng ik een iets dikkere laag aan. Waarom ik geen foundation op doe? De crème is vet, en ik krijg dan het gevoel dat m'n foundation er dan zo 'vanaf glijd'. Of het zo is, weet ik nog niet.
Embyolisse Lait-Crème Concentré - Bijsluiter
Bij de crème zit een bijsluiten. Ik heb deze doorgelezen, en toen las ik dat je deze crème ook kan gebruiken als cleanser om je make-up te verwijderen, als masker (zoals ik al dacht), babycrème, scheercrème (?! Let's test it!) en ook als primer. Mmmm, Multifunctioneel! Daar hou ik wel van.

Ik heb de tube besteld op Mascha's webshop: ByBeautygloss. Het kostte €16,99, en toen kwam er nog €3,95 verzendkosten overheen, dat komt uit op zo'n €21.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten