vrijdag 29 april 2011

Queensday Nails


Morgen is het alweer zover: koninginnedag, onze nationale feestdag! Dat betekent dat iedereen gezellig naar de markt gaat, lekker een terrasje pakt of 's avonds gaat feesten! Aangezien het voor veel mensen lastig is om de gehele make-up aan te passen aan onze nationale kleuren; rood, wit, blauw en oranje, heb ik vandaag een subtielere manier voor jullie: doe wat met je nagels! Ik kleed mezelf niet in oranje, en ik weet zo goed als zeker dat ik geen make-up look met die kleuren maak, aangezien rood en oranje je snel ziek uit kunnen laten zien. Daarom kies ik voor wat opvallendere nagels!
Lees snel verder...

Vandaag heb ik vijf redelijk goed-te-maken nagellooks voor jullie op een rijtje gezet, op volgorde van tijd die je nodig hebt om de look in elkaar te flansen!

1. GEWOON... ORANJE!
Catrice "Man, Go Tango"
Catrice "Man, Go Tango"
Catrice "Man, Go Tango"
De meest simpele look van vandaag: gewoon oranje. Pak eindelijk weer eens die lak achter uit je kast, stof hem even af en gebruik hem! Lak je nagels netjes en egaal en voila, je bent ready to go!


 2. ALLE KLEUREN
Queensday: All National Colors
Queensday: All National Colors
Queensday: All National Colors
Deze look is ook gemakkelijk. Het enige verschil is, dat je hiervoor 4 verschillende kleurtjes nodig hebt. Verder is het principe hetzelfde. In mijn geval heb ik mijn duim en pink oranje gelakt, en mijn wijs-, middel- en ringvinger in de kleuren van onze vlag. Om deze look goed te laten slagen gebruik je op je andere hand dezelfde kleuren op dezelfde vingers: rood op wijsvinger, wit op middelvinger en blauw op ringvinger. Zo zijn je nagels elkaars spiegelbeeld en ziet het er toch stijlvol uit!


 3. GESTREEPTE DUIM
Queensday: Orange and Dutch-Flagged Thumb
Queensday: Orange and Dutch-Flagged Thumb
De derde look van vandaag is alweer iets lastiger. Lak je wijsvinger, middelvinger, ringvinger en pink oranje, maar maak je duim wat feestelijker! Ik heb gekozen voor nail-art in de vorm van onze vlag: rood-wit-blauw! Zorg ervoor dat de tip van je nagel blauw is, en de kant die tegen je nagelriem ligt, rood. Anders kan het voor andere mensen lijken alsof je de vlag verkeerd om hebt gelakt, en dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Je kunt natuurlijk elke vinger die je wilt op deze manier lakken. Je kunt bijvoorbeeld ook je pink gebruiken!


4. OM-EN-OM
Queensday: Mixed Orange and Flag Print
Queensday: Mixed Orange and Flag Print
Queensday: Mixed Orange and Flag Print
Dan is er natuurlijk ook nog de mogelijkheid om je nagels om-en-om in het vlag-design en gewoon knaloranje te lakken. Dit geeft een enorm speels effect zoals je kunt zien! Zowel het Nederlandse oranje als de vlagkleuren komen in deze look duidelijk terug. Voor de echte fan dus!


 5. NATIONALE HELD
Queensday: All Flag Print
Queensday: All Flag Print
Voor de échte nail-art fan hebben we natuurlijk nog de ultieme koninginnedag nagels! Alles gestreept in de kleuren van onze vlag! Dit is een aardig tijdrovend klusje als je het écht netjes wilt doen. Wil je alle lijnen echt recht hebben? plak dan steeds stukjes van je nagels af met plakband. Wacht tussendoor goed tot de gelakte delen al droog zijn, anders haal je je lak er weer af met je plakband, en dat is natuurlijk zonde. Ik heb gewoon even simpel zonder plakband gelakt, en eigenlijk is dat ook geen probleem!

Wat ben jij van plan met je nagels, make-up of kleding te doen met Koninginnedag? Ga je volledig in oranje, of hou je het bij iets subtielers?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten