donderdag 7 april 2011

Catrice vernieuwd assortiment: Nagellak!


Een paar weken geleden heb ik jullie al verteld dat mijn favoriete budget-merk Catrice haar assortiment zou vernieuwen. Nu ligt de nieuwe 'collectie' van Catrice in de winkel. Ik heb al aangegeven dat ik érg benieuwd was naar een aantal lakjes, dus ik heb 6 lakjes gekocht en ga ze nu voor jullie kort reviewen!

Klik op "Meer Lezen" voor alle foto's en swatches!



Om te beginnen zal ik het toch even moeten zeggen: ik heb totaal andere lakjes gekocht dan ik in eerste instantie wilde gaan kopen. Ja, ik wilde Dirty Berry hebben, maar de andere lakjes stonden niet nadrukkelijk op mijn wishlist. Toch heb ik de volgende zes lakjes gekocht (op de foto van links naar rechts):
  1. I Wear My Sunglasses At Night
  2. Iron Mermaiden
  3. Forget-Me-Not!
  4. Dirty Berry
  5. Am I Blue Or Green?
  6. Apropos Apricot
In het nieuwe assortiment van Catrice zitten 19 nieuwe nagellakkleuren. Ik heb de - voor mij in ieder geval - zes interessantste kleuren uitgekozen om te testen. Er waren wel nog één of twee blauwe kleuren die me aanspraken, maar die haal ik later nog een keer.


I WEAR MY SUNGLASSES AT NIGHT

Catrice "I Wear My Sunglasses At Night"  Nailpolish
Catrice "I Wear My Sunglasses At Night"  Nailpolish
Catrice "I Wear My Sunglasses At Night"  Nailpolish
I Wear My Sunglasses At Night is een kleur die me eigenlijk niet zo erg aanspreekt. Op de foto heb ik twee laagjes opgebracht, maar misschien is een derde laagje toch mooier. De kleur is erg donker en in het meeste licht lijkt de kleur toch zwart. Echter, ik ben erin geslaagd om de shimmer, die in deze lak blauw/groenig, oranje en rood/roze is, op de foto te krijgen. Dat betekent dat de shimmer wel echt goed te zien is.


IRON MERMAIDEN

Catrice "Iron Mermaiden" Nailpolish
Catrice "Iron Mermaiden" Nailpolish
Catrice "Iron Mermaiden" Nailpolish
Iron Mermaiden valt me, moet ik zeggen, toch wel tegen qua dekking. Op de foto heb ik, zoals meestal bij swatches, twee laagjes van de lak opgebracht. Toch zie je vooral bij mijn ringvinger de 'witte rand' van mijn nagel nog tamelijk goed door de kleur heen komen. Zoals je op de foto kunt zien is het wel een erg aparte kleur. Het is een soort paars-grijze kleur die in sommig licht ook groen of blauw kan lijken. Ken je de kleur van olie op het wegdek? Daar kun je deze kleur goed mee vergelijken.


FORGET-ME-NOT!

Catrice "Forget-Me-Not!" Nailpolish
Catrice "Forget-Me-Not!" Nailpolish
Catrice "Forget-Me-Not!" Nailpolish
Door Forget-Me-Not! ben ik echt ENORM verrast! De kleur is, zoals je op mijn nagels kunt zien, extreem mooi en goed dekkend. De shimmer die in de kleur zit is een combinatie tussen zilver en lila, en is in tegenstelling sommige andere lakjes enorm goed erin verwerkt. Forget-Me-Not! dekt in principe goed genoeg in één laag. Toch heb ik op de foto twee lagen gebruikt, om de vergelijking met andere lakjes goed te kunnen leggen. Ik ben echt enorm blij met deze kleur, hij is echt prachtig. Ook een leuk gegeven: hoewel deze lak enorm veel shimmer bevat, is hij tóch gemakkelijk te verwijderen met nagellakremover!


DIRTY BERRY

Catrice "Dirty Berry" Nailpolish
Catrice "Dirty Berry" Nailpolish
Catrice "Dirty Berry" Nailpolish
Dirty Berry is de kleur die ik in eerste instantie erg graag wilde kopen, maar die uiteindelijk 'wel leuk om te hebben' is. Dirty Berry heeft een blauw-paarse kleur met wederom zilveren shimmer. Zoals je op de foto kunt zien heeft de lak een mooi glanzende finish. Daar hou ik wel van! De dekking van deze lak is wederom niet helemaal geweldig, maar met een extra laag lak zal deze wel goed genoeg zijn.


AM I BLUE OR GREEN?

Catrice "Am I Blue Or Green?" Nailpolish
Catrice "Am I Blue Or Green?" Nailpolish
Catrice "Am I Blue Or Green?" Nailpolish
Tja, is Am I Blue Or Green? nou blauw of groen? Dat weet niemand. Ik denk eerder dat deze lak blauw is (ik heb een lichtblauw t-shirt dat perfect met deze nagellak matcht), maar ik zie ook zeker het groene gedeelte in de lak terug. De kleur heeft een creme-finish. Dat betekent dat er totaal geen shimmer in de lak te bekennen is. Op de foto draag ik drie laagjes lak. Dat komt omdat ik deze lak wat langer wilde dragen. Am I Blue Or Green is namelijk de lak waarmee ik de houdbaarheid van de nagellak heb getest. Ik heb de nagellak er vanaf maandag op zitten, zonder topcoat, wel met basecoat, en er is nog steeds geen enkele chip te bekennen!


APROPOS APRICOT

Catrice "Apropos Apricot" Nailpolish
Catrice "Apropos Apricot" Nailpolish
Catrice "Apropos Apricot" Nailpolish
Apropos Apricot is, zoals de naam eigenlijk al zegt, een abrikoos-achtig kleurtje. De finish is wederom creamy en ik heb wederom 3 laagjes nodig om de lak volledig te laten dekken (op de foto heb ik trouwens maar twee laagjes op). De kleur heeft geen speciale shimmer of glitter, maar is van zichzelf al erg apart. Het is een oranjetint die in tegenstelling tot de knal-oranje categorie, ook goed te dragen is op andere dagen dan koninginnedag.


Over het algemeen ben ik -zoals altijd- erg tevreden over de lakjes van Catrice. Ik word eigenlijk nooit teleurgesteld door mijn aankopen bij catrice, zowel in prijs als in kwaliteit. De nieuwe collectie is een mooie aanvulling op het oude assortiment, en hoewel ik het nog steeds jammer vind dat Big Spender Wanted uit het assortiment is gehaald, ben ik enorm blij met de vervangende lakjes!
Wat ik wel heb gemerkt, is dat je over het algemeen bij catrice één laag lak meer op moet brengen dan op het flesje staat. Staat er niks op de dop aangegeven, dan zou je maar één laagje nodig hebben. Bij die lakjes gebruik ik toch altijd twee laagjes. Bij de kleuren waar 2x Coats staat aangegeven op de dop, heb ik een derde laag nodig om de lak volledig te laten dekken. De droogtijd van de lak is erg goed, dus eigenlijk is die derde laag geen probleem.

Catrice nagellak kost €2,49 en is te verkrijgen bij alle filialen van Het Kruidvat en Trekpleister.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten