zaterdag 4 juni 2011

Caring Consumer: A Guide to Kind Living

Als ik luxeproducten koop, wil ik niet dat deze zijn getest op dieren. Ik vind namelijk dat dieren niet hoeven te 'lijden' onder mijn luxe. Daarom raadpleeg ik altijd de Caring Consumer-gids voordat ik een product van een (nieuw) merk probeer. Ik weet dan namelijk of de producten zijn getest op dieren!


  Deze 'Caring Consumer' gids is opgezet door de dierenrechtenorganisatie PETA (People for the Ethical Treatment of Animals). Deze organisatie wil ervoor zorgen dat dieren niet worden gebruikt voor voedsel, kleding, of in dit geval: dierproeven op cosmetica. Ik ben hier zelf ook op tegen. Make-up is leuk en mijn hobby, zo lang er geen dieren voor hoeven te lijden! Een aantal grote merken testen op dieren, en met de caring consumer-gids kunnen wij er zeker van zijn dat wij deze producten niet gebruiken.



Op deze Engelse site staat best duidelijk aangegeven hoe je moet zoeken. Klik simpelweg op het onderstaande knopje en je kunt alle merken zelf zoeken. Je kunt de lijsten filteren op naam, zodat je alleen bijvoorbeeld A-J hebt, maar ook op wel- of niet testen, en producttype.

Wil je weten of een specifiek merk op dieren test? Ga dan naar http://www.caringconsumer.com/index.asp. Ik vind het zelf een erg fijne site, ik kan daarom véél makkelijker nieuwe make-up van bijvoorbeeld L'Oreal of Maybelline weerstaan, omdat ik weet dat het op dieren getest is en ik dat dus niet hebben wil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten