zondag 13 maart 2011

NOTD #1: Catrice "London's Weather Forecast"

Na mijn favoriet "Big Spender Wanted" is het nu tijd voor een ander lakje van Catrice, die jullie lang, lang geleden waarschijnlijk al in de Zebraprint-Nail art tutorial hebben gezien: "London's Weather Forecast". In dit artikel werp ik een snelle blik op de kleur en het lakvermogen van de kleur, dus verwacht geen geen enorm lang en uitgebreid artikel.


Ik vind dat Catrice de kleur van het lakje toch aardig goed beschreven heeft. Het is een beetje een stormy grey, wat betekent dat het tussen blauw en grijs in hangt, onverzadigd blauw noemen we dat. "London's Weather Forecast" doet je dus denken aan een onweerslucht, die niet 100% grijs is, maar toch altijd wat blauw in zich heeft. Ik vind de naam van het lakje dus erg goed gekozen!

De nagellak vind ik (net zoals mijn favoriet Big Spender Wanted) heel fijn aanbrengen door het brede kwastje, en hij dekt ook prima. Op de swatches hieronder staat het resultaat van twee laagjes.

Swatches:
In het zonlicht

Daglicht/bewolkt.

Al met al vind ik ook dit wederom een geweldige kleur van Catrice! De kleur zit netjes tussen een grijs en blauw in. London staat erom bekend dat het 'altijd regent' of 'altijd bewolkt is'. Nou, neem de kleur van regenwolken en vertel me wat je ziet: Een grijs-blauwige kleur. Niet totaal blauw, niet totaal grijs. Zo is ook deze kleur.
In de nagellak zit totaal geen shimmer of glitter. Hij is dus heerlijk 'creamy', dus als je van creamy nagellakkleuren houdt past deze lak denk ik wel bij je. "London's Weather Forecast" brengt zoals ik net al zei fijn aan en dekt volledig in twee laagjes, zoals je op de foto hebt gezien. De nagellak blijft er bij mij zonder topcoat toch wel zo'n 3 dagen chiploos zitten.

De prijs voor een Catrice Nagellak -uit de gewone collectie- is €2,49 voor een flesje van 10mL nagellak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten