zondag 20 maart 2011

Mijn Make-upkwasten Deel 2: Oogkwasten

Nadat ik jullie gisteren mijn gezichtskwasten heb laten zien, is het vandaag tijd voor het tweede en tevens laatste deel van mijn kwastenset: mijn oogkwasten. Net zoals gisteren leg ik weer uit waar ik de kwast voor gebruik en hoe de kwast is opgebouwd. I hope you like it!


Klik op "Meer lezen" voor foto's en uitleg!


We beginnen net zoals gisteren weer met het voorstellen van de kwasten. Ik heb in totaal dus 10 kwasten die ik gebruik voor mijn ogen, waarvan ik er een paar erg vaak gebruik, en ook een paar bijna nooit.
  1. 'Angled' Brow/Liner kwast
  2. 'Angled' Brow/Liner kwast
  3. 'Smudge'-kwast
  4. Oog-kabuki kwast
  5. 'Dome' Blendingkwast
  6. 'Angled' Blendingkwast
  7. tm 10.  Oogschaduwkwasten


We beginnen meteen met één van mijn favoriete kwasten: Mijn MAC 266 Angled Brow/Liner Brush (schuin afgesneden wenkbrauw en eyeliner kwast). De 266 is net zoals mijn 168-kwast die ik jullie gisteren heb laten zien, gemaakt van dierlijk haar, en is wederom van geweldige kwaliteit. Ik heb bij deze kwast nog geen enkel haartje zien loskomen, terwijl ik dat bij veel andere kwasten toch af en toe, vooral in het begin, wel heb gehad. De 166 heeft schuin afgesneden, korte, stijve haren waardoor je, vooral als je nog onbekend bent met dat soort producten,  heel makkelijk wenkbrauwpoeder of eyeliner kunt aanbrengen. Ik gebruik de 166 zelf voor Fluidlines (ook wel gel-liners) genoemd. Het is echt enorm simpel om met deze kwast te werken, maar je krijgt toch echt een mooi resultaat.


Aangezien ik toch bezig ben in de eyeliner/wenkbrauw categorie is nu mijn andere Brow&Liner kwast aan de beurt. De 266 van MAC heb ik namelijk pas sinds de zomer, en voordat ik die kwast had gebruikte ik deze kwast voor zowel eyeliner als wenkbrauwpoeder. Sinds ik de 266 erbij heb, kies ik er toch voor om deze alleen te gebruiken als wenkbrauwkwast, zodat ik niet met 1 kwast in twee producten hoef. Deze kwast is in tegenstelling tot de 266 van synthetisch haar en de haartjes zijn iets korter. Ook heb ik het idee dat de haartjes íets zachter zijn dan die van de 266, maar dat is maar net wat je wilt hebben. Ik vind hem zelf dus erg fijn als wenkbrauwkwast, omdat deze door zijn zachtere haren de poeder wat natuurlijker opbrengt.




Dit is mijn Eye Smudge Brush, die, zoals de naam al zegt, bedoeld is om te 'smudgen'. De kwast was op de foto nog niet helemaal droog blijkbaar (oeps), dus vandaar dat de haren er wat gek uit zien. De haren van deze kwast zijn weer redelijk kort, dus ook stevig, maar ze zijn toch zacht waardoor je je oogschaduw of eyeliner mooi zacht kunt vervagen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze kwast niet zo héél vaak gebruik omdat deze vooral onder je oog wat groot is, en daarbij gebruik ik ook fluidline, die dus erg snel opdroogt en niet echt goed te blenden is.



Dan nu mijn 'gekke' kwast, die niet zo vaak voorkomt in een normaal rijtje van kwasten: een Eye Kabuki (oog-kabuki). Deze kwast heeft net zoals een normale kabuki enorm veel haren, waardoor de kwast erg vol en dicht is. De kabuki is wel stevig, maar de haren zijn wel zacht, waardoor ik deze kwast enorm fijn vind om mijn oogschaduw te blenden! Het is namelijk een grote kwast, waardoor je oogschaduw mooi verspreid wordt en waardoor je een prima kleurverloop krijgt.



Een van mijn meest-gehate kwasten is, ondanks het feit dat veel mensen er helemaal weg van zijn, mijn 'gewone' blending-brush die daadwerkelijk gemaakt is om je oogschaduw mee te blenden. Het kan zijn dat het aan de kwast of het merk licht, maar de kwast is heel erg... leeg? Er zitten niet zoveel haren in, en de haren die erin zitten zijn aardig stijf en kunnen ook wel prikken. Maar: doordat er niet zoveel haren in zitten, kun je de haren erg snel ombuigen, waardoor het voor mij niet echt bruikbaar is om te blenden. Ik zal misschien over een tijdje een kwast van MAC proberen, maar ik ben niet echt blij met het resultaat dat ik van deze kwast krijg.



Het feit dat ik drie foto's heb geplaatst in plaats van de 'normale' twee zegt denk ik wel genoeg: ik ben DOL op mijn Angled Blending Brush! In tegenstelling tot de normale blending-brush is deze kwast vol, stevig maar toch zacht en voelt enorm fijn op je ogen. Het feit dat deze kwast niet recht, maar schuin is afgesneden maakt deze kwast echt mijn favoriet. Ik gebruik deze kwast namelijk niet om te blenden, maar om oogschaduw mee aan te brengen in mijn crease en mijn buitenste ooghoeken! Omdat de kwast schuin is afgesneden kun je namelijk per-fect je crease bereiken, aangezien daar toch een botje zit en deze precies de hoek maakt die ik nodig heb om diepte te creëren, maar waardoor je niet te ver kunt gaan met het aanbrengen, waardoor je oogschaduw mooi 'in toom' blijft. Ik ben écht gek op deze kwast, en als ik nog maar 1 oogschaduwkwast zou mogen gebruiken, zou ik zonder twijfel voor deze kwast kiezen!



Als je de bovenste foto ziet en denkt: "Huh, dat zijn toch andere kwasten", heb je het fout. Alle 4 de kwasten zijn Oogschaduwkwasten, die gewoon plat zijn en bedoeld om alle soorten oogschaduw mee aan te brengen. Het enige verschil tussen de kwasten is dat van twee kwasten het 'steeltje' tapser is en de haren wat vierkanter, maar dat komt omdat er ongeveer een jaar tussen de aankoop van de twee 'setjes' kwasten zat, en het merk in die tijd een metamorfose heeft ondergaan. Deze oogschaduwkwasten zijn fijne basic-kwasten die je oogschaduw gewoon prima aanbrengen. De haartjes zijn tamelijk stijf, waardoor ze ook fijn zijn bij het gebruik van losse poeder.

Wat ik nog mis bij mijn set? Nou, misschien zou ik wel een vervanging willen voor mijn blending-kwast, tenminste, als ik een goede kan vinden. Verder zou ik niet weten wat ik nog nodig zou hebben, want ik kom er prima mee uit de voeten!


Alle kwasten komen van Everyday Minerals, behalve de eerste kwast. Dat is de 266 Angled Brow/Liner Brush van MAC. De kwasten van Everyday Minerals zijn gemaakt van syntetische haren, maar hebben toch een erg goede kwaliteit. De 266 van MAC is gemaakt van dierenharen, en heeft stiekem toch nog een wat betere kwaliteit dan die van EDM.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten