zaterdag 19 maart 2011

Mijn Make-upkwasten Deel 1: Gezichtskwasten


Goede make-up kwasten zijn een belangrijke basis en ze zijn voor mij onmisbare tools voor mijn make-up. Mijn kwasten zijn voor mij van essentieel belang om make-up mooi aan te brengen. Vandaag ga ik jullie het eerste deel van mijn kwastenset laten zien en per kwast vertellen hoe deze is 'opgebouwd' en waar ik de kwast voor gebruik bij mijn make-up routine.


Klik op "Meer lezen" voor foto's en uitleg!


Nou, dit zijn dus mijn gezichtskwasten. Zoals je ziet zijn het 6 verschillende kwasten, die er allemaal anders uit zien. Ik heb de volgende kwasten:
  1. Flat Top-kwast
  2. Kabuki-kwast (Long Handled)
  3. Concealerkwast
  4. Foundationkwast
  5. 'Dome' Blushkwast
  6. Angled Blushkwast

 

We beginnen gewoon bij nummer 1, en dat is de 'Flat Top Brush'. Dit is een kwast met flink veel haren die dicht op elkaar staan zoals bij een kabuki-kwast, maar deze kwast is in plaats van rond, recht afgesneden. De kwast is dus erg vol en is daarom redelijk stevig. Ik gebruik deze kwast om mijn foundation mee aan te brengen en mijn concealer mee te blenden. Deze kwast is stiekem toch wel één van mijn favoriete kwasten, aangezien hij mijn foundation enorm mooi en egaal aanbrengt en alles netjes blendt.



Na nummer 1 volgt nummer 2, mijn Long-Handled Kabuki. Zoals de naam al zegt is dat een 'gewone' kabuki kwast, wat aangeeft dat de kwast erg vol is, maar dat deze in plaats van het normale 'korte' einde, een lang uiteinde heeft, net zoals de Flat Top die ik net heb besproken. Deze kwast is dus erg vol zoals een kabuki hoort te zijn, en deze kwast is 'gewoon' rond afgesneden. Ik gebruik deze kwast zelf om minerale foundation mee aan te brengen. Dat gaat prima, want een kabuki kwast zorgt ervoor dat het poeder goed dekt.




Na mijn 'grote' gezichtskwasten volgt nu een kleintje, namelijk mijn concealerkwast (Concealer Brush). Zoals de naam al zegt, gebruik ik deze kwast om concealer (in crème-vorm!) mee aan te brengen. Ik haal met het kwastje concealer uit mijn potje, en dat breng ik met deze kwast aan op de plekken waar het nodig is. Ook vervaag ik de plekjes met concealer die op mijn wangen zitten, maar onder mijn ogen gebruik ik daar liever de Flat Top voor. Dit kwastje heeft tamelijk stijve haren, waar ik toch blij mee ben aangezien dat makkelijk is om je concealer mee aan te brengen.



Dit is mijn foundation-kwast (Foundation Brush). Eigenlijk moet ik toegeven dat ik deze kwast niet meer zo vaak gebruik sinds ik de flat-top gebruik voor mijn foundation. Voor die tijd heb ik altijd mijn foundation aangebracht met deze foundationkwast, maar het duurde erg lang omdat de kwast redelijk dun is, en hij brengt redelijk streperig aan. Op dit moment gebruik ik de kwast liever om minerale-concealer mee aan te brengen onder mijn ogen en naast mijn neus. Verder gebruik ik de kwast niet vaak, ook omdat de haren niet zo enorm stijf zijn.



Mijn 'Dome' Blushkwast (Dome Blush Brush) is een redelijk belangrijke kwast in mijn kwastenset. De kwast heeft zachte haren die niet al te dicht op elkaar staan waardoor de kwast licht en luchtig is en zo ook product aanbrengt. De kwast heeft van boven gezien een beetje een ovalige vorm, die je vaak terug ziet komen in blushkwasten. Ik gebruik deze kwast normaal gesproken om mijn gezicht mee af te poederen als ik geen zin heb om mijn powder puff te gebruiken. Deze kwast werk daar namelijk enorm fijn voor! Ook heb ik met deze kwast een tijd lang mijn blushes aangebracht, maar dat werkte toch niet zo enorm goed. Dat zal dan ook wel komen doordat de kwast zo luchtig is. Als je een felle kleur wat lichter wilt aanbrengen zal dit een fijne kwast voor je zijn!



En dan last, but not least: mijn 'Large Angled Contour Brush' (MAC No. 168). Sinds ik deze kwast heb gebruik ik hem als blushkwast in plaats van de bovenstaande kwast. Deze kwast is van dierenhaar gemaakt en dat rook ik de eerste keer dat ik hem gebruikte erg sterk. De kwast heeft niet al te zachte haren dus hij blijft erg goed in model. De haren zijn schuin afgesneden, wat ervoor zorgt dat je met deze kwast je gezicht ook enorm makkelijk kan contouren! Als je deze kwast gebruikt merk je dat hij veel kleur opneemt (maar hé, de haren zijn wit dus je ziet het erg snel!), maar ook goed afgeeft. Dat zal komen door het feit dat de haren van de kwast erg kort op elkaar staan. Ik gebruik deze kwast om blush, bronzer en highlighter aan te brengen.

Wat ik nog mis in mijn gezichtskwasten-collectie? Nou, ik ben erover aan het denken om nog een lip-kwast aan te schaffen, maar dat zou nog wel kunnen wachten. Misschien zou het handig zijn om nog een extra kwast (of extra kwasten) te hebben voor bronzer en highlighter (zoals een stippling brush!), maar ik kom ook uit met de kwasten die ik nu heb.

Alle kwasten komen van Everyday Minerals, behalve de laatste kwast. Dat is de 168 Large Angled Contour Brush van MAC. De kwasten van Everyday Minerals zijn gemaakt van syntetische haren, maar hebben toch een erg goede kwaliteit. De 168 van MAC is gemaakt van dierenharen, en heeft stiekem toch nog een wat betere kwaliteit dan die van EDM.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten