donderdag 10 maart 2011

MAC Mineralize Eyeshadow: Heat/Element

Vandaag ga ik jullie kort even mijn Mineralize Eyeshadow van MAC laten zien: Heat/Element. Dit was mijn allereerste product dat ik ooit gekocht heb bij MAC, en tja, eigenlijk gebruik ik het maar zelden doordat de kastanjebruine kleur erg warm is en -voor mij- niet altijd even makkelijk draagbaar is. Ik geloof dat dit product niet meer bij de counters of de pro store te krijgen is, maar ik denk dat ik met een review van deze kleur, ook wel de andere mineralize oogschaduws van MAC kan 'uitleggen'.


Klik op 'Meer Lezen' voor meer informatie, meer foto's en swatches!

Als eerste laat ik MAC zelf even aan het woord over de Mineralize Eyeshadows:
"Two coordinating shades baked together in a single pan. A superb way to experience Mineralize's unique properties: exceptionally sheer and lightweight application, and easy, rich colour. Finishes include super-fine pearl that leave a soft dimensional shimmer on the skin."
Het zijn dus twee bij elkaar passende kleuren die samen in één enkele pan (het blikje) zijn gebakken. Het zou een geweldige manier zijn om de unieke eigenschappen van de Mineralize-lijn te ervaren. Het product heeft uitermate lichte applicatie en heeft een gemakkelijk op te bouwen, sterke kleur. Het product heeft een soort parel-finish die een shimmer-finish op je huid geeft.


De kleuren zijn enorm mooi, maar zoals ik dus al zei, is de kastanjebruine kleur wat aan de warme kant, maar er is natuurlijk wel gewoon een look mee te maken. De Mineralize oogschaduws zijn heel erg 'los'. Daarmee bedoel ik dat als je er met je kwast overheen veegt, er enorm veel product los komt en er ook op blijft liggen. Die 'korreltjes' product kun je ook wel duidelijk zien bij de swatches hier beneden. Daar zie je dat de kleuren erg los zijn qua structuur.


Maarrrrrr: je ziet ook dat de kleuren extreem mooi gepigmenteerd zijn! Dit is één veeg met mijn vinger aangebracht. De kleuren zijn erg vol en intens, maar ze blijven zonder basis niet enorm lang zitten, maar dat zal -denk ik- weer door de structuur komen.

Al met al vind ik het een redelijk fijn product. Ik heb uiteindelijk alleen een beetje spijt dat ik deze kleurcombinatie heb gekocht, en niet een wat koele combinatie die beter bij mijn haar en ogen past.

De Mineralize Oogschaduws kosten -geloof ik- €18,50. Ik weet niet precies of er ook nog Mineralize Eyeshadows opgenomen zijn in het vaste assortiment van MAC, maar als dat zo is, dan zijn ze verkrijgbaar bij alle MAC counters en stores!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten