maandag 7 maart 2011

How To: Verzorgende Manicure

Mijn nagels hebben flink wat te verduren. Normaal gesproken zijn ze erg stevig, maar in de winter zijn ze broos en splijten heel snel. Daarom kies ik in de winter - in tegenstelling tot de zomer, waarin ik vaker een kleurtje gebruik - meestal voor een verzorgende manicure. Vandaag ga ik jullie in een enorm uitgebreide foto how-to laten zien hoe ik dat precies doe, in minder dan een kwartier tijd!


Klik op 'lees verder' voor alle foto's en uitleg per stap!

Ten eerste: Wat heb je nodig?
  1. Een verzorgend/vochtinbrengend/hydraterend product voor je nagels zelf. Ik gebruik de Trind Nail Balsam.
  2. Een eind-product, maar alleen als je wil dat je aan het eind nagellak op hebt! Je kunt kiezen voor een "Nail Whitener", een "Nagelverharder" of basecoat met een kleurtje.
  3. Nagelriemcrème of Nagelriemolie. Ik gebruik Lemony Flutter van Lush.
  4. Nagellakremover met wattenschijfjes (die ik ben vergeten op de foto te zetten).
  5. Nagelschaartje.
  6. Bokkepootje om je nagelriemen terug te duwen.
  7. Een nagelvijl. Ik gebruik een glazen variant omdat ik deze makkelijker vind werken dan een kartonnen vijl.
Ik neem aan dat je nagels schoon zijn van nagellakresten en viezigheid wanneer je begint. Is dat niet zo, gebruik dan even snel een beetje nagellakremover om de zooi eraf te halen. Ik heb de afgelopen tijd niet vaak nagelproducten gebruikt, dus ik hoefde dat allemaal niet te doen.



Als je naar de twee onderstaande foto's kijkt snap je wel waarom ik voor een verzorgende manicure kies. Zie je het niet? Kijk dan eens even iets beter naar mijn ringvinger en pink. Mijn ringvinger-nagel is totaal gespleten in verschillende lagen, en m'n pinknagel was ook ineens enorm zwak geworden. Je moet ook even bedenken dat ik twee zelfverdedigings-/gevechtssporten doe, en dat lange nagels daarbij erg pijnlijk voor jezelf, maar ook voor je tegenstander kunnen zijn. Daarom hou ik ze redelijk kort, maar je kunt er ook zelf voor kiezen om ze toch nog wat langer te houden!

Stap 1: Knippen
Het resultaat van stap 1.
Stap 1: Knippen.
Waar ik mee begin als mijn nagels die lengte hebben, is knippen. Als ik alles ga vijlen ben ik flink lang bezig, en als ik een stuk alvast knip scheelt me dat zeker 5 à 10 minuten werk. Knip dus je nagel zo af, dat er nog een dun randje wit te zien is, zoals op de foto's te zien is.


Stap 2: Vijlen

Het resultaat van stap 2.
Stap 2: Vijlen.
Om ervoor te zorgen dat je nagels sterk blijven én je geen scherpe hoeken in je nagels krijgt, vijl je je nagels nog een stukje.


Stap 3: Nagelriemolie/Nagelriemcrème.
Tijdens stap 3.
Het resultaat van stap 3.
Stap 3: Nagelriemcrème of Nagelriemolie.
Als derde stap kies ik ervoor om een nagelriem-product te gebruiken zodat mijn nagelriemen mooi soepel en gezond blijven, en niet gaan scheuren. Ook helpt nagelriem-spul om ervoor te zorgen dat je geen loszittende velletjes krijgt.
Lemony Flutter is een nagelriemcrème. Je pakt een beetje uit het potje, en smeert dat redelijk dik af op je nagelriemen. Dit laat je zo'n 5 minuutjes zitten, en vervolgens smeer je het uit over je nagelriemen en de huid om je nagels heen.


Stap 4: Nagelriemen terugduwen met bokkepootje.
Het resultaat van stap 4.
Stap 4: Duw je nagelriemen terug.
Dan is het tijd om je bokkepootje erbij te pakken en je nagelriemen voorzichtig terug te duwen. Niet te ver, want dat is niet goed voor de huid! Als je dit een tijdje lang volhoudt, zullen je nagels verder terug in je vinger lijken te liggen, waardoor ze groter lijken dan ze in werkelijkheid zijn.


Stap 5: Voedende Nagelverzorging
Tijdens stap 5 - Intrekken.
Tijdens stap 5 - Uitsmeren.
Het resultaat van stap 5.
Stap 5: Het voeden van je nagels.
Dan is het nu tijd om je nagelbalsam erbij te pakken. Smeer dit op je nagels en laat het even intrekken. Mijn nagelbalsam moet twee minuten intrekken. Daarna smeer je het resterende product uit over de huid om je nagels.


Als je geen lak wilt gebruiken als 'finishing touch', kun je hier stoppen.


Stap 6: Voorbereiding voor lakken.
Stap 6: Resultaat.
Stap 6: Voorbereiding voor het lakken.
Je nagels zijn nu voldoende gevoed, dus je kunt je nu gaan voorbereiden op het gebruik van - in mijn geval - nagelverharder. Een nagelproduct hecht niet goed aan je nagels als er nog een vette laag op zit, dus die verwijder ik met een beetje nagellakremover. Je haalt de vettigheid van de nagelbalsam op die manier weg.


Stap 7: Lakken.

Stap 7: De afwerking.
We zijn nu aangekomen bij de laatste stap van de manicure: het afmaken van je nagels. Ik lak mijn nagels voorzichtig met een nagelverharder van Glycerona, die droog is aan de ene hand, als ik begin met de andere hand. Redelijk snel dus! Een nagelverharder zorgt voor een mooi glansje op je nagels zodat het geheel er netjes verzorgd uit ziet.

Op de foto's hieronder zie je het uiteindelijke resultaat van de manicure. Veel succes met je nagels!

Resultaat van de manicure.
Resultaat van de manicure.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten