maandag 14 februari 2011

Shoplog Amsterdam etc.


De afgelopen 2 weken heb ik weer flink wat geshopt, zowel in mijn 'eigen' vrije tijd als 'vrije school tijd'. Ik ben de afgelopen twee weken namelijk een keer naar de open dag van de RWTH in Aken gaan kijken, waar we de hele middag vrij hadden, en afgelopen vrijdag ben ik met school in Amsterdam geweest voor een excursie naar het Paleis op de Dam, én ik ben 'gewoon' hier in de stad wat huidverzorging gaan testen. Later meer daarover!



Ik begin 'lekker makkelijk' met vertellen wat ik allemaal heb gekregen. Ik ben allerlei huidverzorging aan het uitproberen omdat mijn huid de laatste tijd érrug droog is, dus ik ben 'gewoon' in de stad wat testers gaan halen. Ik heb mijn verhaal gedaan bij zowel Douglas als Ici Paris XL en ik ben zwaar teleurgesteld in die laatste. Ze hebben me wel het juiste product aangeraden (verzorging voor huidtype 2 is te agressief voor mijn huid), maar ze wilden me meteen producten verkopen, zonder dat ik iets kreeg om te testen (ik heb duidelijk gezegd dat mijn huid gevoelig kon reageren, en dat ik 30€ wat te riskant vond). Bij Douglas was dat geen enkel probleem! Ik kreeg een dagcrème tester mee, een stappenplan-tester (huidtype 2, die is dus te sterk, maar nu weet ik wél dat ik die niet kan hebben!), ze hebben me goed geadviseerd over de Dramatically Different Moisturizing Lotion (die ik op de droge plekken van mijn huid moet aanbrengen voor de dagcreme, maar dat vertel ik later nog wel), en ik werd enorm goed geholpen door een aardige mevrouw! Duidelijk dus.


Dit is dus de Clinique Dramatically Different Moisturizing Lotion, die je gebruikt als afsluiting van je reiniging (en dus eigenlijk níet als echte (dag)creme), puur om je huid lekker te verzorgen en te hydrateren. De DDML kostte me €39,95, en ik kreeg er een leuk zakje met twee Clinique producten bij!


Dan is het nu tijd voor.. Aken! Ik ben daar geweest op de dag dat de Peacocky-collectie van MAC uit is gekomen, maar aangezien de meiden die met me mee liepen nou niet echt van shoppen hielden (eigenlijk: shoppen haten en enorm dwars waren), en de MUA bezig was, heb ik daar niks van gekocht. In plaats daarvan ben ik bij The Body Shop geweest en heb in de sale een handcrème voor 6€, en een scrub voor €7 gekocht. Lovely! De scrub ruikt heerlijk naar cranberry, maar de handcrème heb ik nog niet gebruikt. Daar komt nog wel eens een artikeltje over denk ik.



In Amsterdam ben ik naar Make-Up Store en de MAC Pro store geweest, puur omdat dit een van de weinige keren is dat ik in de buurt van deze winkels kom en omdat ik een aantal producten erg graag wilde hebben! Bij MUS heb ik gekozen voor de o-zo-bekende Mixing Liquid, die je kunt gebruiken om losse poeders aan te brengen, maar ook om mascara waterproof te maken heb ik me laten vertellen. Ik ga hem binnenkort een keer testen en dan vertel ik jullie wat ik ervan vind! Bij de Mixing Liquid heb ik ook een dagcrème sample gekregen, en ik ben erg benieuwd!


Last but not least: MAC Pro. Ik heb een Powder Puff, een Chromographic Pencil in NC15/NW20 en een pencil sharpener gekocht. De Powder Puff en Chromographic Pencil zijn niet te koop in de counters die door het land verspreid zijn, dus ik had me voorgenomen die te gaan kopen. En tja, een puntenslijper heb je 'gewoon' nodig om je oogpotloden te slijpen. Ik moet zeggen dat-ie erg fijn werkt!

Dat was het weer ongeveer. Voorlopig heb ik even een no-buy, aangezien ik eind maart/begin april naar Londen ga met school!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten