woensdag 23 februari 2011

MAC Studio Sculpt Foundation en Concealer


Foundation en concealer zijn mijn helden. Echt waar, I love it! Mijn huid is namelijk vrij gevoelig en mijn wangen en kaken kunnen érg rood worden, dus foundation is altijd wel fijn daarvoor. Ook heb ik af en toe last van donkere kringen (of extreme roodheid), en daar gebruik ik dan concealer. Vandaag ga ik jullie vertellen over mijn faves at-the-moment: MAC Studio Sculpt Foundation en Concealer!


Foundation en concealer gebruik ik zeker niet voor niets. Ik heb dus een (extreem) rode huid op mijn wangen en kaken (vaak door reiniging of temperatuur), terwijl de rest van mijn gezicht en lichaam gele ondertonen heeft. Ik zie er veel wakkerder en frisser uit met een dun laagje foundation en concealer op m'n gezicht.


Zoals je op deze foto kunt zien ben ik een rasechte bleekscheet. Ik heb in Studio Sculpt (die vaak toch iets donkerder uitvalt dan de andere MAC foundations, let daarop!) de kleur 'NC15'. De lichtste kleur, met warme (gele) ondertonen. Ezelsbruggetje? NC = Not Cold = Warm. De koude kleuren van MAC hebben een naam die begint met NW. NW = Not Warm = Cold.

Laten we beginnen met een korte review van de foundation. Studio Sculpt zit, in tegenstelling tot de andere MAC foundations, in een tube en niet in een glazen flesje (waar je een aparte foundation pomp voor moet aanschaffen). In deze tube zit 40mL product, weer in tegenstelling tot de andere foundations, waar 30mL in zit. De prijs is echter ongeveer gelijk, dus in theorie is deze foundation (in de €/mL verhouding) goedkoper.
Studio Sculpt is bedoeld voor mensen met een droge, gecombineerde of normale huid, en dekt erg goed. De substantie is redelijk dik, en af en toe lastig aan te brengen. Ik breng hem het liefst aan met een Flat Top Kabuki brush, waar ik later nog een artikel over schrijf.
Ik heb de foundation nu bijna op gemaakt, of in ieder geval: ik moet de tube steeds meer fijnpersen om er product uit te krijgen. Let wel op: als er geen product meer uit komt, wil dat niet zeggen dat alles op is. Als je je SS foundation namelijk op dat moment open knipt, zal er weer voldoende product tevoorschijn komen om nog een paar weekjes mee vooruit te komen.
De MAC Studio Sculpt foundation kost €29.

Voor de concealer geldt eigenlijk ongeveer hetzelfde als voor de foundation. Hij is redelijk dik en dekt prima, maar is wat moeilijk te blenden. De concealer zit in een stevige, glazen potje met een zwarte draaidop. Simpel, maar stijlvol! Ter vergelijking: het potje is precies even groot als een Paint Pot van MAC. De NC15 kleur lijkt mij, vooral onder mijn ogen, af en toe eigenlijk wat donker (maar dat kan ook door het licht komen), maar op de rest van mijn gezicht werkt hij prima. De concealer zelf is een crème substantie, die wat lastig aan te brengen kan zijn. Ik gebruik altijd een concealer-brush om het aan te brengen, en vevolgens de flat top brush om hem te blenden.
De MAC Studio Sculpt Concealer kost €16.

En als afsluiter even wat vergelijkingsmateriaal: een voor- en na foto. Zoals je ziet wordt mijn huid redelijk egaal, maar je ziet wel nog wat rood erdoorheen. Ik vind dat niet erg (het houdt toch wat kleur in mijn gezicht), maar ik kan me voorstellen dat iemand anders dat vervelend kan vinden.

Producten van MAC zijn te koop bij de MAC Pro Store en Counter in Amsterdam, en bij de counters in Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Groningen en Maastricht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten