dinsdag 21 december 2010

Decembermaand

Het is december, dé feestmaand van het jaar! Denk maar even aan ons Hollandse Sinterklaasfeest, Kerstmis en Oud&Nieuw! 3 periodes feest, 6 dagen in totaal, én twee hele weken vakantie! Sinterklaas vieren we thuis niet of nauwelijks meer (hooguit lootjes trekken en een surprise), maar Kerst vieren we thuis uitbundig, de 3 dagen lang. Wij vieren immers ook kerstavond, naast de normale 1e en 2e kerstdag. Dit jaar wordt het alleen een beetje anders. Mijn tante (en aanhangsel) kan namelijk niet komen met kerst, zoals altijd het gebruik was. Het is nu even te zwaar voor haar. Nu zie ik mijn ze dus niet met kerst, en dat gaat heel vreemd worden. Ik ga wel kerstcadeaus meegeven aan mijn oma (mijn oma gaat samen met mijn opa daarheen).


In ieder geval, hoewel kerst zéker een feest is van gezellig samenzijn, lekker eten en veel geluk, komen er bij ons thuis ook cadeaus bij kijken. Dit jaar heb ik een iPod Touch gevraagd aan mijn ouders, en hoewel het een duur cadeau is, hoop ik toch wel dat ik het krijg! Mijn huidige iPod (nano) is namelijk vervelend aan het worden. De iPod synchroniseren of opladen gaat alleen als de batterij totaal leeg is, anders crasht de iPod zodra hij aan de kabel wordt aangesloten en moet ik wederom wachten totdat de batterij leeg is *zucht*.

En verder... In mijn vakantie ga ik lekker 'werken'. Dit is de eerste vakantie dat ik een bijbaantje heb, hoe gek het ook klinkt. Een écht bijbaantje is het eigenlijk niet hoor, ik werk niet in de super of breng kranten rond (thank god in dit weer!), maar ik begin geld te verdienen aan mijn hobby: fotomanipulatie! Het is écht geen goudmijn met een salaris van zo'n €1,5 per uur maximaal, en ik werk nogal wat uurtjes aan zo'n manipulatie. MAAR: ik doe wel iets dat ik écht leuk vind, en dat kunnen niet zo enorm veel mensen zeggen van hij bijbaantje denk ik.

En verder natuurlijk bloggen. Ik heb alwéér niet zoveel inspiratie om te schrijven, dus dit is weer eens een totaal random artikel, maar dat gaat wel goed komen denk ik! Ik moet me er gewoon toe zetten dat ik moet bloggen, I can do it!

Write you next time.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten